Oleje DENICOL 2T pro dvoudobé motory

Oleje DENICOL 2T pro dvoudobé motory

Oleje DENICOL pro dvoudobé motory

Co je to?

Oleje, které mícháte s palivem, aby mazaly pohyblivé součásti ve dvoudobých motorech. Jsou namíchány předem (tzv. premix), míchány v nádrži nebo přímo vstřikovány.

Jakou musejí zajišťovat funkci?

  • Dobře mazat ... čím většímu namáhání je motor podrobován, tím lepší mazivo je nezbytné pro zmenšení opotřebení a prodloužení životnosti součástí motoru. Mazivo musí také snižovat tření kluzných povrchů v motoru kvůli maximálnímu výkonu a optimální účinnosti.

  • Těsnit ... olej pomáhá těsnit soustavu píst-kroužek-válec, aby bylo zajištěno využití veškerého výkonu. Pokud je nedostatečné těsnění, projeví se to "profukováním" kolem kroužků.

  • Čistě shořet ... nízká kouřivost je důležitá kvůli životnímu prostředí a minimální tvorbě karbonů na interiéru a kanálech motoru pro optimální účinnost motoru.

  • Chránit před úsadami ... žádné lepivé, lakovité nebo karbonové úsady na kanálech, škrtících ventilech, pístech a hlavách, které zhoršují účinnost motoru.

  • Chránit před váznutím škrtící klapky při vlhkém počasí na karburátorech silničních závodních strojů. (Na motokrosových strojích to obstarává tvarování sacího traktu a kvalitní olej pro pěnový filtr).

  • Chránit před korozí ... vytvořit odolný antikorozní film na interiéru motoru, aby i motor, který je provozován jen přerušovaně, netrpěl korozí.

  • Snadno se míchat s palivem za všech teplot.

Výrobky pro nejrůznější použití

Technologie olejů pro dvoudobé motory byla vyvíjena s cílem, aby splňovala požadavky různých typů dvoudobých motorů od nízkovýkonných, používaných ve vozících, skútrech a mopedech po vysoce vyladěné motory pro závody Grand Prix.

Pro menší motory je velmi důležité, aby olej čistě shořel. Tyto motory mají malé výfukové kanály a komplikované výfukové systémy - tlumiče, které se snadno zablokují vytvořeným karbonem a pak dochází k výraznému poklesu použitelného výkonu.

Mazací a těsnící vlastnosti olejů pro dvoudobé motory se musí přizpůsobit požadavkům konkrétního použití. Obecně platí, že čím vyšší výkon a otáčky motoru, tím větší požadavky jsou kladeny na mazací vlastnosti oleje. Z těchto důvodů jsou vyráběny synteticky posílené ropné, syntetické směsné a plně syntetické oleje se zvýšenými mazacími vlastnostmi a nízkou kouřivostí pro takové případy, kde je to vyžadováno.

Těsnící vlastnosti jsou důležité, ale mohou působit proti výstupnímu výkonu. Olej musí být dostatečně viskózní a přilnavý, aby utěsnil kroužky, písty a stěny válců a předcházel tak "profukování", ale nesmí být tak hustý, aby ovlivnil výstupní výkon motoru. Velmi hustý olej by způsobil ztrátu výkonu vlivem vnitřního tření.

Mnoho terénních závodních motorů je dnes kvůli vysokému výstupnímu výkonu a širšímu rozsahu točivého momentu závislých na technologii přívěry. Oleje, které vytvářejí lakovité nebo lepivé úsady, mohou způsobit váznutí přívěry a tak zabránit její funkci. Maziva jsou rozsáhle zkoušena, aby bylo zajištěno, že nepříznivě neovlivňují funkci přívěry ani při přerušovaném provozu.

U motorů chlazených kapalinou je nutno dbát na správné zahřívání, abychom předešli "přidírání při studeném startu"

Dvoudobé silniční závodní motory mají jedinečnou kombinaci požadavků na mazivo. Obvyklý provoz bez účinné filtrace vzduchu může způsobit náchylnost k váznutí škrtící klapky karburátoru za vlhka problém, který řeší speciální složení závodních olejů. Výjimečně vysokým otáčkám a rázovému zatížení obvyklému v závodních motorech mohou vyhovět jen výrobky se zvláště dobrými mazacími vlastnostmi. Díky rozsáhlému používání těchto olejů v závodech byla vyvinuta technologie syntetických esterů, která tyto požadavky splňuje. Nyní výhody této technologie využívají jezdci při terénních závodech i při cestě do práce.

Míchání výrobků

Maziva se mají míchat v poměru doporučeném výrobcem motoru a stejně tak být používána. Stroje vybavené vstřikovacím systémem by nikdy neměly být mazány olejem, který je určen výhradně pro použití jako "premix", protože ty mají obvykle vyšší viskozitu a výsledkem by mohlo být nedostatečné mazání motoru.

Mísící poměr
benzín : olej

20:1

25:1

30:1

40:1

50:1

% oleje

5 %

4 %

3.3 %

2.5 %

2 %

ml oleje / galon

227

182

152

114

91

ml oleje / litr

50

40

33

25

20

Kdo určuje Standardy?

NMMA (National Marine Manufacturers Association) stanovila klasifikací TCW-II a TCW-III základní normy pro mazání, zapalování a tvorbu úsad jako hodnoty vztažené k referenčnímu oleji. Všechna maziva splňující tuto klasifikaci musí splnit požadavek mísitelnosti za studena, který je splnitelný pouze přidáním lihového rozpouštědla do směsi, což vylučuje použití plně syntetických a syntetických směsných olejů, které v mnoha případech nabízejí lepší mazací vlastnosti.

TISI (Thai Industry Standards Institute) specifikace s nízkou kouřivostí vytvořená Thajskými úřady pro výkonnost olejů pro dvoudobé motory.

JASO (Japanese Standards Organisation) vydala řadu klasifikací, která pokrývá mazací výkonnost a požadavky na kouřivost, a to FA, FB a FC (přičemž FC je z nich nejpřísnější). Firemní zkouška kouřivosti SUZUKI je v korelaci s oddílem zkoušek kouřivosti této klasifikace.

ISO (International Standards Organisation) vyvíjí celosvětové klasifikace maziv pro dvoudobé motory. ISO-L-EGD je vyšší klasifikace kouřivosti než JASO FC.

API (American Petroleum Institute) TC kategorie zajišťuje, že mazivo splňuje stanovené základní požadavky, které se zkoušejí na motoru Yamaha CE50S. Klasifikace TD se vztahuje na maziva pro plavidla a je v souladu s klasifikací BIA/NMMA TCW2.

BIA (Boating Institute of America) je autorem klasifikace TCW pro plavidla, která je nyní všeobecně nahrazována klasifikací NMMA.

CEC (Co-ordinating European Council) vyvinul mezinárodně uznávanou zkoušku CEC-L-33-T-82 pro biologickou odbouratelnost olejů pro dvoudobé motory.

Biologická odbouratelnost

Pro ekologicky citlivé aplikace, jako jsou vodní plavidla a některé oblasti použití v terénu, jsou doporučovány biologicky odbouratelné oleje pro dvoudobé motory. Bylo již vyvinuto i biologicky odbouratelné složení oleje s vysokou výkonností, kombinace dříve nedosažitelná. Závodní plavidla mohou nyní těžit z vynikající ochrany vysoce výkonných olejů pro dvoudobé motory, které jsou ekologicky přijatelné. 

Dvoudobé motorové oleje


Dříve používané, dnes již neplatné specifikace podle API zahrnovaly tyto třídy podle stoupající náročnosti:


klasifikace API

použití

sledované kritické ukazatele

TA

mopedy a motory do 50ccm

opotřebení pístů, zanášení výfuku

TB

skútry a výkonné motory

20 - 250 ccm

opotřebení pístů, zanášení výfuku,

ztráta výkonu a samozápaly vlivem úsad

TC

velmi namáhané motory

20 - 500 ccm

spalující chudou směs

opotřebení pístů, zanášení výfuku, ztráta výkonu a samozápaly vlivem úsad, zapékání pístních kroužků


Obdobně fungovala klasifikace TSC - 1, TSC - 2, TSC - 3.

Od roku 1993 jsou uvedeny nové japonské specifikace JASO: FA - FB - FC.

Testování se provádí na plnorozměrových motorech Honda a Suzuki a sleduje se především maznost, kouřivost (low smoke, smokeless) a úsady ve výfuku.

 

mazání podle druhu:

- směsí (palivo + olej v poměru 1 : x)

- odděleně čerpadlem v závislosti na otáčkách motoru (do nádrže pouze palivo a olej do oddělené nádobky). Tento systém vyžaduje výhradně předředěných olejů pro lepší průchodnost.

Praktické rady:

Opět se držet předpisu výrobce motoru a s přihlédnutím k individuálním podmínkám možno upravit mísící poměr:

- u motocyklů staršího data, kdy výrobce neuvažoval s podstatným zvýšením kvality soudobých olejů (např. starší modely zn. Jawa měly doporučený poměr 1 : 33, někdy i 1 : 25), je možno za používání ověřeného kvalitního oleje mazat bez problémů 1 : 50.

- při provozu výhradně ve městě lze snížit mísící poměr o 0,5 %.

Pečliví motorkáři, kteří mažou směsí, si koupí kvalitní olej, dávku si doma odměří do lahvičky odměrným válcem a u čerpadla si ji pouze nalije do nádrže a zalije úměrným množstvím benzínu. Mísící stojany a služby mnoha neochotných čerpadlářů dávkujících pofidérní poměr oleje pofidérního původu nelze ze zkušeností doporučit.

U motorů vybavených přívěrou ve výfuku je třeba používat výhradně syntetických olejů, protože sebelepší minerální olej může vytvářet úsady a vyřadit tak přívěru z provozu. 

Zpět na hlavní výpis

Vybíráme z nabídky

Plachta pro čtyřkolku - Quad / ATV

eshop
Held Quad/ATV-plachta:

Tato voděodolná plachta ATV...
1290,00 Kč

DIABLO MOTO Perfecto brašna na motorku kůže 4-5mm

eshop
Motodoplňky Diablo Moto vhodné pro každý motocykl typu chopper ne...
1899,00 Kč

Ochranný límec FLM

eshop
Ochranný límec uzavírá oblast mezi helmou a oblečením
Snižu...
699,00 Kč

Hepco Becker taška na nosič pro moto BMW 1200 GS

eshop
Hepco Becker taška na nosič pro moto BMW 1200 GS

- pro...
2380,00 Kč

Dárkový papír pro motorkáře 70x200

eshop
Dárkový balící papír 70 x 200 cm

Perfektní dárek začín...
83,00 Kč

Fluo nepromok nepromokavá kombinéza na motorku do deště

eshop
Nepromokavá kombinéza na motorku do deště -Fluo nepromok
1124,00 Kč

Grilovací zástěra motorkář NOVINKA 2020

eshop
Zástěra nejen ke grilování pro správné chlapy

- brilan...
488,00 Kč

Spirit Motors Texas kožené brašny na motorku chopper 2x13 l

eshop
Spirit Texas boční kožené brašny na motorku chopper 2x13 l
<...
2238,00 Kč

Dětský šátek pirát

eshop
Dětský šátek pirát

Materiál: 100%bavlna
58,00 Kč

Analogový měřič tlaku kovový

eshop
Měření bez ztráty tlaku vzduchu.

Udržujte tlak v pneum...
724,00 Kč

ARMY ZBOŽÍ

CenyZboží.cz Internetové obchody online, srovnání cen - Dobchody.cz
HOME - moto doplňky, kožené brašny, rolky  a základní army vybavení
Košík
Přihlášení pro registrované
Nákupní košík
položek v košíku: 0
Do dopravy zdarma zbývá: 3 000 Kč

Created by © 2009-2012 ALS-Euro s.r.o. - další informace | Tvorba webových stránek ALS-Euro
Splolupráce: Chabera
Doporučujeme: Penzion Fantazie | Brýle a čočky | Moto-Army eshop | Optika Novus | Návrhy zahrad | Váhy eshop