Pokud vás zajímá, do kdy se do BMW 520d dával motor N47, pak jste na správné cestě k odhalení fascinujících technických detailů, které tento automobil činí tak výjimečným. Tento motor, známý svou výkonovou efektivitou a spolehlivostí, byl klíčovým prvkem, který přispěl k popularitě modelu 520d. V našem článku se ponoříme do specifikací motoru N47, jeho vývoje a důvodů, proč se stal oblíbenou volbou mezi milovníky automobilů. Připojte se k nám a zjistěte, jaké technické nuance skrývá tento motor a kdy přesně se jeho éra uzavřela.
Obsah článku
- Kdy se do BMW 520d instaloval motor N47
- Technické specifikace motoru N47
- Výkon a úspora paliva motoru N47
- Porovnání motoru N47 s jinými variantami
- Běžné problémy motoru N47 a jejich řešení
- Údržba a péče o motor N47
- Historie motoru N47 v BMW 520d
- Zkušenosti majitelů BMW 520d s motorem N47
- Často kladené otázky
- Jaké jsou hlavní technické parametry motoru N47 používaného v BMW 520d?
- Do kdy se vyráběly BMW 520d s motorem N47?
- Jaké jsou časté problémy spojené s motorem N47?
- Jaké jsou výhody a nevýhody použití motoru N47 ve BMW 520d?
- Jaký je průměrný cenový rozsah pro ojeté BMW 520d s motorem N47?
- Jaké alternativy motoru N47 jsou dostupné ve BMW 520d?
- Závěrem
Kdy se do BMW 520d instaloval motor N47
Motor N47 byl do modelu BMW 520d instalován především v letech 2007 až 2010. Tento dieselový motor, který se vyznačuje moderními technologiemi, byl vyvinut pro zajištění efektivního výkonu a nízké spotřeby paliva. Jeho konstrukce zahrnuje turbokompresor a čtyři válce, což z něj činí skvělou volbu pro dlouhé trasy i každodenní jízdy městem. Když jsem v roce 2009 dostal příležitost vyzkoušet si jednu z těchto „pět dvacátek“, pamatuji si, jak mě překvapila dynamika a svižnost motoru, přičemž jsem si užíval i bezproblémovou akceleraci.
Technické Detaily Motoru N47
N47 je navržen tak, aby poskytoval optimální kombinaci síly a efektivity. Jeho specifikace můžete shrnout do několika hlavních bodů:
- Objem motoru: 2.0 litry
- Výkon: přibližně 143 koní
- Točivý moment: 320 Nm, což zajišťuje pružný výkon
- Emise CO2: pod 150 g/km, což odpovídá současným normám
Tento motor značně přispěl k popularitě modelu 520d mezi motoristy, kteří hledají rovnováhu mezi výkonem a úsporností. Nicméně, i přes jeho mnoho pozitiv má motor N47 i své slabé stránky. Někteří uživatelé zaznamenali problémy s pohonem rozvodového řemene, což mohlo vést k vážným mechanickým poruchám, jako prasknutí motoru. Je proto důležité se těmto udržovacím doporučením věnovat a pravidelně kontrolovat stav motoru, zejména u starších vozidel.
Závěrečné Poznámky
V roce 2010 byl motor N47 nahrazen novějšími variantami, které nabízí vyšší výkon a vylepšenou spotřebu paliva. Tyto novější motory, jako je N57, přinášejí moderní technologie v oblasti spalování a řídicí elektroniky, které dále zvyšují atraktivitu modelu 520d. Jak vidíte, výkon motoru je důležitým faktorem, ale důkladná údržba může výrazně ovlivnit životnost a spolehlivost vašeho vozidla. Takže pokud uvažujete o koupi BMW 520d s motorem N47, nezapomeňte prověřit jeho servisní historii!
Technické specifikace motoru N47
Motor N47 je známý jako jeden z klíčových pohonných jednotek používaných v automobilech BMW, zejména v modelu 520d. Tento motor, který byl na trh uveden v roce 2007, se stal synonynem pro výkon a efektivitu v segmentu středně velkých vozidel. S objemem 2,0 litru a čtyřmi válci poskytuje skvělý poměr výkonu a spotřeby, což z něj činí populární volbu pro řidiče hledající kombinaci dynamiky a úspornosti.
Výkon a točivý moment
Motor N47 se může pochlubit následujícími specifikacemi:
- Výkon: 143–184 koní (k depending on variant)
- Točivý moment: až 380 Nm
- Maximální otáčky: 4 000/min
Tato pohonná jednotka je také známá svým relativně nízkým emisním profilem, což znamená, že si řidiči mohou užívat výkonu, aniž by se cítili vinní vůči životnímu prostředí. Je to jako mít vlastní sportovní auto, které však nevyžaduje každoroční obsazení ředitele přírodního parku v Bratislavě, pokud víte, co tím myslím.
Technologie a inovace
N47 nabízí moderní technologie, které se podílejí na dosažení této směsice výkonu a úspornosti. Mezi ně patří:
- Turbo plnění: Zajišťuje rychlou akceleraci a zvýšení výkonu.
- Common rail systém: Zajišťuje efektivní spalování paliva a optimalizaci spotřeby.
- Variabilní geometrie tureb: Vylepšuje výkon motoru v širším rozsahu otáček.
Motor N47 byl velmi ceněn mezi automobilovými nadšenci pro svou spolehlivost, ale je důležité být si vědom některých potenciálních problémů, jako je například opotřebení řetězu rozvodového mechanismu. V ideálním případě udělejte pravidelnou údržbu a sledujte, jak se motor chová, aby se zajistila dlouhá životnost. Kdo by nechtěl, aby jeho BMW jelo jako nové ještě po deseti letech?
Výkon a úspora paliva motoru N47
Motor N47, používaný v modelech BMW 520d, je známý svou vyváženou kombinací výkonu a úspory paliva. Tento agregát, se kterým se můžete setkat v řadě vozidel série 3 a 5, se pyšní robustním výkonem a skvělou účinností. S výkonem až 143 koní se motor N47 dokáže postarat o poměrně živou jízdu, což je přesně to, co řidiči očekávají od automobilky jako je BMW.
Výkon motoru N47
Motor N47 je známý svým točivým momentem, který dosahuje až 320 Nm, což přispívá k jeho dynamickému chování na silnici. Tato hodnota není rozhodně zanedbatelná, zejména při předjíždění nebo na dálnici. Kombinace výkonu a točivého momentu činí N47 oblíbenou volbou pro řidiče, kteří hledají skvélé zážitky z jízdy, aniž by museli obětovat úsporu paliva.
Úspora paliva
Kromě výše uvedeného, motor N47 excels i v otázce úspory paliva. Průměrná spotřeba paliva se pohybuje okolo 4,5 až 5,5 litru na 100 km, v závislosti na stylu jízdy a podmínkách. To je v dnešní době velmi atraktivní data, zejména když pumpa hlásí nebývalé ceny. Například:
Kategorie | Spotřeba (l/100 km) |
---|---|
Ve městě | 6,0 |
Na dálnici | 4,0 |
Kombinovaná | 4,5 |
Tato spotřeba dává motoru N47 výhodu před konkurencí, což může zaručit dosažení lepší efektivity a nižších nákladů v dlouhodobém horizontu. Opravy a údržba motoru navíc většinou nezatěžují váš rozpočet příliš, pokud se o motor postaráte a dodržujete pravidelný servis. Což, jak už víme, platí u většiny motorů, ale zachovat motor v dobré kondici je klíčem k dosažení optimálních výkonových vlastností.
Porovnání motoru N47 s jinými variantami
Motor N47 je jedním z nejznámějších motorů, které byly použity v modelech BMW, zejména v řadě 5. Jeho výjimečnost spočívá nejen v úspornosti paliva, ale i v charakteristickém výkonu, který dokáže poskytnout. Nicméně, na trhu existují i jiné varianty, které si zaslouží pozornost. Pojďme se tedy podívat na to, jak si N47 vede v porovnání s některými alternativními motory.
Alternativy k N47
Při zvažování jiných motorů v BMW, jako jsou řady M47 a N46, je dobré mít jasno v několika důležitých aspektech:
- M47: Tento starší motor byl se svými 2,0 litry turbodieselovým skvostem, ale nemohl nabídnout stejnou úroveň efektivity jako N47. M47 je proslulý svou robustností, avšak moderní N47 přináší pokročilejší technologie, které se pozitivně propisují do spotřeby paliva.
- N46: Benzinová alternativa, která je menší než N47, ale co se týče jízdních vlastností, může nabídnout rychlejší odezvu na plynový pedál. Hlavní nevýhodou je tedy vyšší spotřeba paliva oproti naftovému motoru N47.
- N57: Pokud hledáte něco silnějšího, N57 je další turbodiesel, který nabízí větší výkon. Je ideální pro řidiče, kteří preferují sílu a rychlost, nicméně i zde se pohybujeme v jiné kategorii, co se týče efektivity.
Výkon a účinnost
N47 se pyšní skvělým poměrem výkonu a spotřeby, což je v dnešní době cenná kombinace. Na porovnání s M47 je N47 o více než 20% úspornější, což může být na dlouhých trasách znát. Na druhou stranu, N57 poskytuje výkon, který uspokojí i ty nejnáročnější řidiče, avšak za cenu vyšší spotřeby. A tak je tu otázka, co je pro vás důležitější: úspornost nebo výkon?
Osobně se mi líbí myšlenka, že každý motor má svou osobnost, ať už je to pokorný N47 nebo silný N57. Jak se říká, „všechny cesty vedou do Říma“, ale hlavní je, jakou si zvolíte vy. V každém případě je důležité mít na paměti nejen výkon a spotřebu, ale také náklady na údržbu a spolehlivost motoru, což může mít dlouhodobý dopad na celkové náklady na vlastnictví vašeho vozu.
Běžné problémy motoru N47 a jejich řešení
Motor N47, oblíbený v modelech BMW 520d, je známý svými skvělými výkonovými parametry, avšak má také své slabiny. Zde jsou některé běžné problémy, které uživatelé motoru N47 mohou zažít, včetně jejich možných řešení.
Časté poruchy a řešení
- Přetížení oleje: N47 je náchylný k problémům s olejovým čerpadlem, což může vést k přetížení oleje. V tomto případě je nejlepším řešením pravidelná kontrola hladiny oleje a změna oleje každých 15 000 km.
- Přehřívání motoru: Pokud se váš motor přehřívá, může to být způsobeno zaneseným chladičem nebo problémy s termostatem. Doporučuje se vyčistit chladič a zkontrolovat termostat, pokud zaznamenáte zvýšené teploty.
- Vysoká spotřeba paliva: Někteří majitelé si stěžují na zvýšenou spotřebu paliva, která může být způsobena poruchou vstřikovačů. Doporučuje se diagnostika vozu v servisu, aby se určila příčina.
Další tipy a rady
Nezapomeňte, že nahrazení problému je často nákladné, takže se doporučuje být proaktivní. Pravidelná údržba, včetně výměny filtrů a kontroly elektronických systémů, může předejít nečekaným problémům. Například, mnoho uživatelů zapomíná na výměnu vzduchového filtru, což může mít vliv na výkon motoru.
Také je dobré sledovat moderní technologie a nové poznatky o motoru. Existuje spousta uživatelských fór a diskuzí, kde si můžete vyměňovat zkušenosti s ostatními majiteli N47. Sdílí se tam nejen potíže, ale také užitečné tipy, jak vyřešit různé problémy. Každý motor má své mouchy, ale s trochou pohotovosti a věnování času údržbě si můžete zajistit, že váš BMW 520d bude spolehlivým společníkem na každé cestě.
Údržba a péče o motor N47
Údržba motoru N47 je klíčová pro jeho dlouhou životnost a hladký chod. Tento motor, populární v modelech BMW jako 520d, je známý svými výkony, ale také potřebuje pravidelnou pozornost. Základem péče o tento dieselový motor je pravidelná výměna oleje, která by se měla provádět ideálně každých 15 000 km nebo jednou ročně. Dobře zvolený olej pomáhá snižovat opotřebení komponentů motoru a zajišťuje jejich optimální funkci.
Tipy na údržbu motoru N47
- Zkontrolujte a měňte olej pravidelně: Používejte kvalitní olej doporučený výrobcem.
- Udržujte chladící systém: Pravidelně kontrolujte hladinu chladicí kapaliny a měňte ji podle doporučení.
- Výměna filtrů: S air a palivovými filtry se vyplatí neotálet, je nejlepší je měnit při každém servisu.
- Diagnostika a kontroly: Používejte diagnostické nástroje pro sledování stavu motoru a řešení problémů včas.
Dalším důležitým prvkem údržby je věnovat pozornost spojce a turbo. Pokud si všimnete neobvyklých zvuků, jako je hučení nebo syčení, je to znamení, že je třeba motor podrobit diagnostice. Obecně platí, že každý úkon údržby by měl provádět profesionál, protože správné postupy mohou velmi ovlivnit výkon motoru a celkovou životnost vozu.
Přehled běžných problémů
Problém | Možné příčiny | Řešení |
---|---|---|
Vysoká spotřeba paliva | Špatné palivové filtry | Vyměňte palivové filtry |
Vibrace při jízdě | Problémy se spojkou | Zkontrolujte a případně vyměňte spojku |
Modrý kouř | Únik oleje do spalovací komory | Kontrola a oprava těsnění |
Nezapomínejte, že péče o motor N47 vyžaduje nejen dobré návyky, ale také pozornost. Každé odhalení problému může znatelně ulehčit vaší peněžence i celkové jízdní zkušenosti. Takže zkuste dodržovat doporučení a mějte radost z toho, jak váš vůz jede!
Historie motoru N47 v BMW 520d
Motor N47 byl jedním z nejvýznamnějších dieselových motorů, které si BMW připravilo pro model 520d, a jeho historie je opravdu fascinující. Do výroby se dostal poprvé v roce 2007 a rychle se stal oblíbeným mezi řidiči, kteří preferují efektivní spotřebu paliva a dostatečný výkon. N47 je čtyřválcový motor, jehož technika byla postavena na osvědčených základech, avšak modernizace v podobě vstřikování Common Rail a turbodmychadla mu daly šmrnc.
Jedním z hlavních důvodů, proč byl tento motor tak populární, je jeho nízká spotřeba paliva, která se v reálných podmínkách pohybovala kolem 5-6 litrů na 100 km. Rychlostní akcelerace byla pro motor této třídy také velmi slušná, okolo 7–8 sekund na zrychlení z 0 na 100 km/h. Ale nenechte se zmýlit – N47 nebyl bez problémů. Někteří majitelé hlásili otázky týkající se spolehlivosti, a to zejména ohledně řetězu rozvodu, což vedlo k diskusím o celkové trvanlivosti motoru.
Klíčové technické parametry
Zde jsou některé důležité technické detaily motoru N47:
Parametr | Hodnota |
---|---|
Objem | 1995 cm³ |
Max. výkon | 143 kW (194 k) |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Emisní norma | Euro 5 |
Motor N47 se v BMW 520d používal až do roku 2012, kdy byl nahrazen novějšími generacemi, které nabídly lepší výkon a ekologičtější parametry. V čase se však každý z nás naučil, že ačkoliv se spolehneme na technické specifikace, nejdůležitější je zkušenost z jízdy. A tak, i přes některé neduhy, zůstává N47 v srdcích mnoha fanoušků automobilky BMW jako motor, který uměl stále bavit.
Zkušenosti majitelů BMW 520d s motorem N47
Majitelé BMW 520d s motorem N47 mají často smíšené pocity. Na jednu stranu, mnoho z nich oceňuje pružnost a výkon tohoto čtyřválcového dieselu. Motor nabízí dostatečnou sílu při nízkých otáčkách, což je ideální pro každodenní městské ježdění. Většina řidičů souhlasí, že jakmile se dostanou na dálnici, auto se chová jako ryba ve vodě. Spotřeba paliva také byla často chválená – průměr kolem 5 litrů na 100 km ve běžném režimu je velmi příjemná, pokud vezmete v úvahu výkon a komfort, který auto nabízí.
Občasné potíže
Přesto, i když motor N47 dokáže potěšit, mnoho uživatelů se setkalo s některými technickými problémy. Častěji se mluví o problémech s řetězem rozvodu, který se v některých případech může poškodit a vyžadovat náhradní díly, které nejsou zrovna levné. Dalším častým problémem je zanášení EGR ventilu, což může vést k nárůstu spotřeby a ztrátě výkonu. Pro spolehlivější provoz se doporučuje pravidelná údržba, zejména použití kvalitního motorového oleje a dodržování intervalů výměny.
Zkušenosti s údržbou
Řada majitelů vnímá údržbu jako klíčovou pro dlouhověkost N47. Mnozí se shodují, že pokud se o motor dobře staráte, jeho životnost může být překvapivě dlouhá. Doporučení se také často týkají pravidelné kontroly filtru pevných částic (DPF) – pokud se někomu podaří motor prohánět pravidelně, zamezí se jeho ucpání a souvisejícím problémům. Samozřejmě, že každé auto má své „mouchy“, ale mnozí majitelé BMW 520d začínají mít přesvědčení, že s dobrým servisem a péčí může motor N47 nabídnout velmi příjemný zážitek z jízdy.
Často kladené otázky
„`html
Jaké jsou hlavní technické parametry motoru N47 používaného v BMW 520d?
Motor N47 je čtyřválcový turbodiesel, který byl použit v modelech BMW 520d. Tento motor se vyznačuje objemem 2,0 litru a je vybaven moderními technologiemi, které zajišťují jak výkon, tak efektivitu paliva. Maximální výkon se pohybuje kolem 163 koní a maximální točivý moment činí přibližně 340 Nm. Díky svému výkonu se motor N47 dokáže dostat z 0 na 100 km/h za přibližně 8 sekund, což není na dieselový motor špatné.
Motor N47 je také známý svojí úsporností. V reálných podmínkách dokáže dosáhnout kombinované spotřeby paliva kolem 5-6 litrů na 100 km, v závislosti na stylu jízdy a podmínkách. To je pro mnohé řidiče zásadní faktor, zvláště pro ty, kteří hledají auto do denního provozu s nízkými provozními náklady.
Do kdy se vyráběly BMW 520d s motorem N47?
Motor N47 byl v BMW 520d vyráběn od roku 2007 do roku 2010. V této době se motor stal velmi populárním a to nejen díky svému výkonu, ale i pro ekologické vlastnosti. V roce 2010 došlo ke změně motorů, kdy byl motor N47 nahrazen novějším motorem s označením N47T, který přinesl několik vylepšení v oblasti emisí a účinnosti paliva.
Přechod na novější motory často vede ke zlepšení celkové stability motoru a snížení počtu potenciálních problémů. Klienti, kteří hledají ojetá vozidla BMW 520d, by si měli být vědomi tohoto přechodu, protože vozy s N47 mohou mít odlišné vlastnosti ve srovnání s novějšími modely.
Jaké jsou časté problémy spojené s motorem N47?
Jedním z nejznámějších problémů spojených s motorem N47 je trhání rozvodového řetězu. Tento problém se většinou objevuje u vozidel vyrobených mezi lety 2007 a 2010. Pokud se rozvodový řetěz přetrhne, může to vést k vážnému poškození motoru, což může vyžadovat nákladnou opravu. Je důležité pravidelně kontrolovat a měnit olej, aby se minimalizovalo opotřebení.
Dalšími problémy mohou být poruchy turbodmychadla nebo leaky EGR ventil, což může negativně ovlivnit výkon motoru. Je zásadní pravidelně servisovat vozidlo a dbát na používané součástky, aby se předešlo těmto problémům. Každý potenciální zájemce o BMW 520d by měl být obeznámen s těmito problémy a provést důkladnou prohlídku před koupí.
Jaké jsou výhody a nevýhody použití motoru N47 ve BMW 520d?
Mezi hlavní výhody motoru N47 patří jeho efektivita a výkon. Díky novým technologiím a konstrukčním řešením se motor vyznačuje nízkými emisemi a dobrým výkonem, což je ideální pro motor v segmentu kompaktních limuzín. Navíc lze snadno nalézt náhradní díly, což zjednodušuje údržbu a opravy.
Na druhé straně, nevýhody zahrnují již zmíněné problémy s rozvodovým řetězem a některé komponenty, které mohou vyžadovat častější opravy. To může být pro některé majitele frustrující, zejména pokud neinformovaní kupující koupí ojetý model bez dostatečné historie údržby. Je důležité si uvědomit, že nezbytná údržba a péče mohou výrazně prodloužit životnost motoru a celého vozidla.
Jaký je průměrný cenový rozsah pro ojeté BMW 520d s motorem N47?
Ceny ojetých vozidel BMW 520d s motorem N47 se pohybují podle stáří, najetých kilometrů a celkového stavu vozidla. V průměru se ceny těchto vozidel pohybují kolem 300 000 až 500 000 Kč. Samozřejmě, cena se může značně lišit v závislosti na výbavě a dalších faktorech.
Je dobré si uvědomit, že vyšší cena často znamená lepší údržbu a méně problémů v budoucnu. Pokud plánujete koupi, doporučuje se zkontrolovat historií vozu a prověřit všechny faktory, které by mohly ovlivnit investici. Navíc se vyplatí zvážit i záruku, pokud je k dispozici, což může zvýšit váš klid během vlastnictví vozu.
Jaké alternativy motoru N47 jsou dostupné ve BMW 520d?
Po roce 2010 došlo k výměně motoru N47 za novější variantu N47T, která nabízí několik technických vylepšení. Motor N47T poskytuje ekvivalentní výkon, ale s nižšími emisemi a lepšími provozními vlastnostmi. Účinnost paliva byla vylepšena a byly integrované moderní technologie pro redukci emisí škodlivých látek.
Kromě motoru N47T BMW v nabídce 520d poskytuje také možnost benzinových motorů, včetně variant s označením N20. Tyto alternativy mohou být zajímavé pro řidiče, kteří preferují benzinové motory, a chtějí si užívat kultivovanější jízdu. Je důležité zvážit, zda dáváte přednost dieselovému motoru pro jeho efektivitu pomocí paliva, nebo spíše benzinovému motoru pro jeho výkon a zvuk.
„`
Závěrem
A závěrem naší technické analýzy „Do kdy se do BMW 520d dával motor N47: Technické Detaily“ můžeme říci, že tento motor zanechal nesmazatelnou stopu na českých silnicích. Ať už hledáte spolehlivou jízdu nebo jste zapálený automobilový nadšenec, N47 se ukazuje jako trvalá volba, která se brání stáří s grácií. Buďte si jisti, že ať už váš BMW 520d má pod kapotou motor N47 ještě dělat radost nebo se připravujete na upgrade, vždy se vyplatí znát detaily. Vždyť kdo by odolal kombinaci výkonu a elegancí, kterou toto auto nabízí? Nezapomeňte sledovat naše další články, kde se budeme zabývat dalšími motory a jejich vývojem. A pamatujte, s BMW 520d není nikdy pozdě na to, vyrazit na silnice s úsměvem!